אלקטרוניקה·כללי·לבית·מוצרי חשמל לבית

מנעול חכם Linus Premium מבית Yale (מקבוצת ASSA ABLOY)

מנעול חכם. מוצר משנה חיים. ככה פשוט. כמה משנה חיים? באופן כזה שאני ממליץ עליו לכל בית (ובמיוחד בית עם ילדים). הילדים באים, הולכים, חוזרים, בית ספר, חוזרים מבילוי בלילה, שכחו לקחת מפתח? לא שכחו? איבדו? שכחו את כל זה! פשוט וקל – מגיעים הביתה והדלת נפתחת (גם על ידי זיהוי אוטמטי אם תחפצו בכך) או עם קודן או דרך הפון. פשוט פשוט פשוט.
אין יותר "אבא איפה אתה? שכחתי מפתח". אין יותר. נגמר. יוצאים לריצה של בוקר? למה לקחת מפתח?! לא צריך יותר. קופצים לשכנים לקפה? בואו סולו…

מערכת נעילה חכמה לדלת Linus מבית Yale, כולל צילינדר, מפתח, חיבור לאפליקציית סלולר וקודן – הופכת את דלת הבית שלך לדלת חכמה, עם פתיחה ונעילה אוטמטית באמצעות Bluetooth (ובעזרת המגשר גם חיבור לאינטרנט לשליטה מלאה מכל מקום בעולם!), באישור מכון צומת, המערכת כוללת את הצילינדר החדש ™MTL800

בקצרה ולמי שכבר מכיר ורוצה לתכלס :
לקנייה במחיר מיוחד לחברי הקבוצה! רק 1799 שח
וזה כולל הכל כולל הכל! (כל החלקים, כל המערכת וכולל התקנה מקצועית)
קוד קופון - INEEDITKSP
קישורים:
צבע כסוף - https://ksp.co.il/item/4786-265482
צבע שחור - https://ksp.co.il/item/4786-265461

אחרי הרכישה וקבלת המוצר - לתיאום התקנה מלאה ורישמית עם מתקין של החברה - https://www.yalehome.com/il/he/support/ksp

לפני כ-3-4 שנים עברנו אצלנו למערת ENTR של Yale – היינו מאוד מאוד מרוצים – זה פשוט עובד ואחרי חודש לערך מבינים כמה זה משנה חיים. המערכת היתה מעולה ועבדה (פשוט עבדה. תמיד) אבל היתה די "טיפשה" וסגורה. היה לה אפליקציה אבל היא היתה מאוד מאוד מנומנמת ובעיקר שימשה פעם באף פעם לפתיחת הדלת (ביום יום נכנסנו דרך הקודן/טביעת אצבע) – אי אפשר היה להגדיר משתמשים חדשים דרכה (אפליקציה) אלה רק דרך הקודן פיזית, אי אפשר היה לפתוח/לנעול מרחוק, אי אפשר היה לתזמן משתמשים לפי צורך (נגיד עוזרת בית שמגיעה ביום X בין השעות האלה והאלה) וכו.
לאורך השנה-שנתיים האחרונות ככל שמערכת ה NUKI נכנסה ונכנסה ההתלבטות האם לעבור העסיקה אותי – ובינתיים המשכתי עם ה ENTR. עד עכשיו (יוני 2023). ההחלטה התקבלה. Yale Linus – והבחירה מורכבת ממגוון שיקלולים שאסביר את רובם בהמשך.

קודם כל – מה זה מנעול חכם?

מנעול חכם זה מנעול (צילנדר) שעליו יושבת מערכת סגירה ופתיחה שמתאפשרת ללא מפתח – בין אם זה באמצעות קודן או טביעת אצבע או דרך הטלפון – ובנוסף מאפשר ניהול גישה משולבת ושונה בין משתמשים – כלומר קוד שונה לכל אחד / שעות שונות שהמנעול (קוד/גישה) יעבוד וכדומה.
כמו כן תוספת משמעותית שיש למנעול חכם זה (בחלקם) אפשרות לניהול המערכת מרחוק – כלומר אפשרות לפתוח או לנעול את המנעול גם אם אתם רחוק רחוק מהבית. למה זה טוב? אבאמא עשו לכם קניות ורוצים להכניס למקרר? וכו וכו…

המנעול עצמו יושב על הדלת (מהחלק הפנימי) – איפה שיושב הפרפר/מפתח (הצלינדר שמגיע בערכה מותאם למערכת ובנוי בצורה כזו שגם שהדלת נעולה ניתן במצב חירום לפתוח עם מפתח מבחוץ) והוא עובד עם 4 סוללות AA. הקודן קטן וממש לא בולט וניתן להתקנה בכל מקום שתחפצו (גם על המשקוף. הוא קטן!). בנוסף המגשר – מה שמחבר את המנעול "לעולם" (מגשר בין המנעול לאינטרנט) דורש חיבור חשמל וצריך לשבת באזור יחסית קרוב למנעול עצמו – רדיוס שיאפשר לו חיבור ב Bluetooth (10 מטר לערך יספק בהחלט).

הפתרון של YALE מגיע כפתרון שלם ומלא הכולל:
מערכת LINUS – מנעול חכם כולל אפשרות למשתמשים להיכנס הביתה ללא מפתח (ע"י הטלפון או קודן וכו)
– צלינדר חדש מהדגם הכי הכי של ASSA ABLOY – צילינדר MTL800 High security + מפתח גיבוי
כולל מגשר לאינטרנט – מאפשר ניהול מלא ושליטה מלאה במנעול מכל מקום בעולם
קודן – המאפשר כניסה ונעילה של הדלת על ידי הקשת קוד (4-6 ספרות)
אביזר מצב דלת – מאפשר קבלת סטטוס על מצב הדלת – האם היא טרוקה/פתוחה וכו המנעול עצמו יושב על הדלת (מהחלק הפנימי)
התקנה מקצועית – לאחר ההזמנה יש לתאם התקנה מול חברת Yale – ASSA ABLOY (מה שבעבר היה נקרא מולטי-לוק ישראל ואז הם נרכשו ע"י המפלצת Assa Abloy) – והמתקין מגיע ביחד עם כל הערכה ומבצע את ההתקנה. שעה עבודה ויש לכם דלת חכמה!
התממשקות עם מערכות בית חכם – Apple HomeKit עוזרות קוליות (Google / Alexa) וכו – תוכלו לסנכרן את המנעול עם כל המערכות בית חכם שלכם ולתכנת סצינות מלאות (מצלמות, תאורה, שעות עבודה לסצינות שונות וכו)

המערכת תומכת באופן מלא ב- HomeKit, מעקב ביומן אירועים מלא (חיווי מצב דלת, לדעת מי נכנס, מתי, האם הדלת נעולה/פתוחה וכו). המערכת כוללת מפסק שבת – באישור מכון "צומת".

אז מה צריך? איך זה עובד?

היחידה Linus (ודומות לה) יושבות על הצלינדר ומנהלות אותו (מתוך הבית). בנוסף כמוזכר מעלה – ניתן לחבר אביזרים שונים כגון קודן או מגשר לרשת (שמחבר את המנעול לאינרנט) וכדומה.
בעצם לוקחים את המערכת ומלבישים אותה על הצלינדר. מגדירים את ההגדרות הנדרשות וזהו. פשוט וקל.
רוב המערכות הללו ניתן לבצע התקנה עצמאית בצורה יחסית פשוטה ויש כאלו שזה קצת יותר מורכב ונדרת התאמה בין הצלינדר למערכת. כמו-כן חשוב לאפשר לצורך בטחון שכל הדלת תהיה אפשרית לפתיחה במצב חירום מבחוץ על ידי מפתח (כלומר לא להשתמש במערכות הללו כשיש שימוש במפתח תקוע בצלינדר מתוך הבית וככה לא תתאפשר לכם פתיחה מבחוץ עם מפתח) – כלומר כמו השימוש הנפוץ ב"פרפר".
ב YALE גם במערכת ה ENTR וגם במערכת ה LINUS הלכו למודל המושלם והמלא – מה שנקרא "פרוייקט מפתח" – מזמינים והם מטפלים בהכל כולל הכל – מהמשלוח, דרך התקנה פיזית, הגדרות מלאות, התאמות וכו … עד לרמה שאתם מקבלים אפליקציה עובדת ומנגנת עם כל מה שצריך (יוזרים וכו).

אז למה בחרתי LINUS ?

דבר ראשון בגלל הניסיון המצויין שהיה לי עם ENTR. ככה פשוט. זו היתה מערכת שמבחינתי עשתה את מה שהיא היתה צריכה לעשות – פשוט עבדה. ואין דבר חשוב יותר מזה במנעול לבית – אסור שיהיו פספוסים/תקיעות/בעיות… בנוסף היתרון שיש ל YALE בארץ עם הגב המלא והשלם שכולל טכנאים, תמיכה, שירות, אחריות מלאה והניסיון המצטבר של החברה בעולמות המנעולים (ASSA ABLOY בכל זאת…)
בנוס, לאחר טחינה של הרשת והשוואות שיקול נוסף שנלקח זה שהפתרון של YALE מגיע כפתרון שלם שכולל מהצלינדר המשובח (הטוב בעולם) שמותאם למערכת ומספק הגנה מעולה, המערכת עצמה, הקודן וההתקנה – ראש שקט שמבחינת עלות יוצא דומה למערכות מקבילות בסהכ.
והדבר האחרון, אחרי שימוש כמה שנים ב ENTR והיכרות מצויינת עם ה NUKI – היה חשוב לי לשדרג למערכת שקטה. כמה שיותר שקטה (זה היה אחד החסרונות של ה ENTR) – ה LINUS זו המערכת הכי שקטה שתמצאו. בפער.

לדעת בכל רגע נתון מה קורה בבית!
Yale Home שליטה בכל מה שקורה בבית מכל מקום בעולם.

יתרונות / חסרונות

יתרונות:
קל. פשוט ומשנה חיים. ככה פשוט לטעמי. קשה להמחיש כמה זה מוצר שווה (בכללי הקטגוריה) עד שמשתמשים בו ומתרגלים. ההתרגלות זה השלב שבעצם אתה אומר לעצמך – איך לא עשיתי את זה קודם…
התקנה קלה – או יותר נכון – תרתיחו מים לקפה – אתם לא עושים כלום! המתקים עושה הכל.
– שאלות? אתגרים? נזכרתם במשהו שהייתם צריכים? יש לכם ב YALE תמיכה מלאה. ראש שקט.
– מנעול חרישי – המנעול (והמערכת עצמה) שקטים מאוד מאוד – באופן מאוד שונה משאר הפתרונות שיש בשוק
התממשקות ל HomeKit של אפל וכמובן גם לעוזרות הקוליות Alex / Google Assistant – תוכלו לייצר "סצינות" עם ניהול הבית החכם של אפל, תוכלו להגיד ל Alexa מה לעשות עם הדלת וכו. מושלם.
הגדרות מבוססות מיקום – אני מגיע הביתה? נכנסתי לאזור של הבית? המערכת "נדרכת" וברגע שאני מתקרב לדלת – היא נפתחת אוטמטית. כולל פתיחה מלאה מלאה (לשונית) ככה שאם אני עם שקיות סופר ביד – דחיפה ברגל ואני בבית…
הגדרות וניהול משתמשים – ניתן להגדיר משתמשים שונים עם קודים שונים וגם עם קודים למשתמשים שקשורים ליום/שעה – לדוגמא קוד לעוזרת בית שיעבוד בימים מסויימים / שעות מסויימות, או קוד לדוגי-סיטר לדוגמא שאמורה להוריד את הכלב בצהריים וכו… וכמובן לקבל אינדיקציה ותיעוד של כל שימוש
פתיחה/נעילה מרחוק – אתם בחו"ל ורוצים שאמאבא יכנסו רגע לבדוק משהו? כנסו לאפליקציה ופתחו להם את הדלת… פשוט
והדבר הכי חשוב – אין יותר "שכחתי מפתח" או "תשאיר את המפתח מאחרי העציץ בצד שמאל מתחת לפרח הלבן"… הבית חופשי!
קביעה וכיוונון של מגוון מצבים – ניתן להגדיר ולכונן באפליקציה כמעט כל דבר – אחרי כמה זמן שהדלת טרוקה המנעול ינעל (מצאתי את זה יעיל מאוד במיוחד עם הילדים שבאים/יוצאים כמו תחנת רכבת) שלא ישר המנעול ינעל את הדלת אלה נגיד אחרי 5 או 10 דקות כשהיא טרוקה ובלי תנועה. כמה שניות הלשונית תהיה "משוכה" (ככה כשאני מגיע הביתה יהיה לי 5 או 3 שניות "לבעוט" בדלת כשהידיים עמוסות בשקיות והיא תפתח…). להגדיר מצב נעילה אוטמטי כשאני יוצא מרדיוס השכונה וכו וכו

אחרי שימוש משפחתי מסיבי יש כמה דברים שהייתי רוצה שישודרגו ובינהם – כלומר… חסרונות:
ניהול משתמשים – למערכת יש אפשרות כמובן לניהול משתמשים. חסר לי משתמש "אמצע" – כזה שהוא לא ADMIN (שמקבל שליטה מלאה על כל האפשרויות) מלא מצד אחד אבל מנגד גם לא משתמש "טיפש" (שיש לו אפשרות לכניסה/יציאה/פתיחה/נעילה וכו) – כלומר כזה שיוכל לסנכרן את ה HomeKit שלו לדוגמא (ואז להגדיר "סצינות" וכו).
כרגע יש 2 מצבים (יש 3 – אבל השלישי זה משתמש במצב לא פעיל – רק שמור בצד) – האחר זה מנהל של המנעול והשני זה אורח. במצב אורח לא ניתן לדוגמא לתפעל את המנעול מרחוק (אינטרנט) רק בקירבה, לא ניתן להגדיר משתמשים אחרים, לא יכול להגיע לכל ההגדרות וגם לא יכול להגדיר Auto-unlock (פתיחה אוטמטית בהתקרבות). אני מניח שזה מצב שישתנה בקרוב
מצב סוללה – המערכת עובדת על 4 סוללות. לא מצאתי אפשרות לקבל חיווי על מצב סוללה באופן שוטף אלה רק ברגע שהמערכת מגיעה ל-25% סוללה זמינה. בתור אחד חרדתי הייתי שמח שיהיה לי חיווי מתי שבא לי. זה לא קריטי אבל לשקט הנפשי שלי.
שקט. שקט מאוד – ב ENTR (וגם בנוקי) היינו רגילים ממש לשמוע את המנעול מהצד הנשי של הדלת – ה LINUS מאוד שקט וחרישי והחיווי שמקבלים אם לדוגמא פותחים בקודן בסיום הפתיחה של המנעול הוא עם צפצוף – הייתי שמח אם הקודן היה נותן גם חיווי שהדלת פתוחה. זה לא קריטי אבל צריך להתרגל לשקט של המנעול (זה גם היתרון שלו בתכלס…)

שאלות/תשובות:

האם זה מתאים לדלת שלי? – ה LINUS מתאים כמעט לכל דלת בישראל (ובטח ובטח לדלתות פלדלת/רב בריח וכו)
האם המנעול תלוי בחיבור לחשמל? מה קורה אם יש הפסקת חשמל? לא. המנעול והקודן עובדים עצמאית עם סוללות. הדבר היחיד שיושפע במקרה של הפסקת חשמל זה החיבור לאינטרנט – כלומר גישה מרחוק.במידה ואתם בסמוך למנעול – הכל יעבוד כרגיל
האם המכשיר מתאים לשומרי שבת? – בהחלט, ניתן לעבור למצב מכני רגיל בשבתות, ®Linus הוא באישור מכון צמת.
האם ניתן לנייד את המערכת במידה ועוברים דירה? – בהחלט! אין שום בעיה לפרק ולנייד למקום חדש בהתאם לצורך
כמה זמן הסוללה מחזיקה? – על-פי היצרן הסוללות יחזיקו ללא בעיה בין 6-9 חודשים (ובשימוש נמוך גם ל-12 חודשים) – הכל כמובן תלוי בכמות התנועה בבית שלכם והשימוש היום-יומי. בהחלט מספק לטעמי.
מה קורה אם הילד איבד את הטלפון? – מבטלים מהטלפון שלכם את הגישה למנעול בקלי קלות – הרבה יותר קל מאשר הילד איבד מפתח וצריך להחליף את כל הצלינדר…
איך מתקינים? מי מתקין לי את המנעול? – כאמור – הפתרון הוא פתרון שלם ומלא וכולל התקנה מקצועית ע"י מתקין רישמי של החברה. לאחר ביצוע ההזמנה וקבל המוצר – יש ליצור קשר עם החברה לתיאום התקנה. יש למלא את הטופס הזמנת התקנה כאן – https://www.yalehome.com/il/he/support/ksp

תכולת החבילה:
ערכת ™LINUS פרימיום צבע כסף או ערכת ™LINUS פרימיום צבע שחור (לבחירתכם) כוללת :
– מנעול חכם ™LINUS, המופעל על ידי יישמון (אפליקצייה) Yale Home למכשיר החכם הנייד. 
– צילינדר MTL800 High security + מפתח גיבוי
– קודן (ללא צורך בחיווט)
– מגשר אינטרנט
– מפסק שבת – באישור מכון "צומת"
– חיישן מצב דלת (פתוח/סגור)
– התקנה על ידי מתקין של Yale (לתיאום התקנה ללא עלות על-ידי חברת Yale התקשרו לטלפון 9722* – YALE)

עכשיו במחיר מיוחד לחברי הקבוצה!
מחיר: רק 1799 שח
מוצר משנה חיים – זה זה. ללא ספק

המחיר הוא לפתרון שלם ומלא – מנעול, צלינדר (המתקדם ביותר – MTL800), קודן, מגשר, חיישן מצב דלת, מפסק שבת (באישור צומת) וכולל התקנה ע"י מתקין רישמי של Yale
לקנייה: https://ksp.co.il/cat/4786-5373..5458..11545..3504..382..390
קוד קופון – INEEDITKSP

לאחר הרכישה וקבלת המוצר – לתיאום התקנה מלאה ורישמית עם מתקין של החברה – https://www.yalehome.com/il/he/support/ksp
(מומלץ עם כרום)

מערכת נעילה חכמה לדלת Linus Premium כוללת צילינדר תואם וקודן מבית Yale – צבע כסוף – כולל התקנה

רק 1799 ש"ח
כולל כל המערכת והרכיבים וכולל התקנה
קוד קופון – INEEDITKSP
קישור – https://ksp.co.il/item/4786-265482

מערכת נעילה חכמה לדלת Linus Premium כוללת צילינדר תואם וקודן מבית Yale – צבע שחור – כולל התקנה

רק 1799 ש"ח
כולל כל המערכת והרכיבים וכולל התקנה
קוד קופון – INEEDITKSP
קישור – https://ksp.co.il/item/4786-265461

4 תגובות בנושא “מנעול חכם Linus Premium מבית Yale (מקבוצת ASSA ABLOY)

  1. שלום. מדוע אני לא יכול לקנות במחיר שאתה מציע? 1829 ₪.
    מה אני עושה לא נכון?

    אהבתי

כתיבת תגובה